تمریناتی ساده برای تقویت حنجره

دسته بندی :مطالب آموزشی 19 فروردین 1400 1432

حنجره و صدای قوی، صدای بلند یا فریاد نیست بلکه حنجره و صدایی ست که پرقدرت و پرنیرو است. اگر برنامه‌ای اجرا کرد توانایی‌اش را از دست ندهد. گوینده‌ خوب کسی است که بتواند ساعت‌ها کنترل صدای خود را حفظ کند.
‌‌

۱. شل کردن فک پایین :
ابتدا فک پایین را شل کنید، بعد از این کار از راه دهان نفس‌های کوتاه و سریع بکشید و کم کم سرعت را زیاد کنید. این کار باعث میشه که عضلات زیر فک و اطراف گلو و شکم قوی بشود.

۲. باز و بسته کردن دهان :
دست‌ها را زیر چانه بذارید و شروع به بازو بسته کردن دهان کنید (تصور کنید که دارید یک آدامس را اغراق آمیز می‌جوید) با این تمرین چانه و گلو تقویت میشود.

۳. چسباندن چانه به سینه :
چانه خود را به سینه بچسبانید، طوری که حس کنید وزن سر روی چانه قرار گرفته، حالا شروع به باز و بسته کردن دهان کنید طوری که سر شما هم حرکت کند. هر چند بار که این کار را انجام دادید، دهانتان را نیمه باز نگه دارید تا کمی هم استراحت کند.

۴. ادای واژه هنگام خروج بازدم :
ابتدا نفس عمیق بکشید. زمانی که می‌خواهید عمل بازدم را انجام بدهید، واژه‌هایی مثل آآآآآ، هووووو، هیییی را تکرار کنید. هر چقدر که عمل بازدم طولانی‌تر و پیوسته‌تر باشد، بیشتر به تقویت تارهای صوتی و حنجره کمک می‌کند.

 

برای اطلاع از آخرین خبرها، مسابقات، تخفیف‌ها و جشنواره‌های قناری، صفحه اینستاگرام قناری را دنبال کنید اینستاگرام قناری را دنبال کنید

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: